Raport IDC MarketScape: Thales liderem w dziedzinie rozwiązań do zaawansowanego uwierzytelniania i ochrony tożsamości

Thales został doceniony za technologię, którą można wykorzystać w różnych jednostkach organizacyjnych przedsiębiorstwa oraz za ofertę unikatowych rozwiązań dla dużych firm

W nowym raporcie IDC MarketScape firma Thales została wymieniona wśród liderów w dziedzinie zaawansowanych metod uwierzytelniania i ochrony tożsamości. Raport ten, zatytułowany „IDC MarketScape: Worldwide Advanced Authentication for Identity Security 2021 Vendor Assessment”, jest oparty na ilościowej i jakościowej ocenie przedsiębiorstw z całego świata, które oferują oprogramowanie do zaawansowanego uwierzytelniania i ochrony danych. W ocenie tej uwzględniono dane dotyczące przychodów, technologii i punktów końcowych oraz opinie klientów korzystających z takich technologii w 2020 roku.

IDC docenił firmę Thales za produkty cyfrowe i fizyczne służące do obsługi pracowników oraz relacji firma-klient (B2C) i firma-administracja publiczna (B2G), oferowane przez jej trzy jednostki organizacyjne. W raporcie podkreślono również, że Thales udostępnia unikatowe rozwiązania dla dużych przedsiębiorstw oraz zapewnia obsługę wszystkich dostępnych na rynku rodzajów technologii uwierzytelniania.

Rozwiązanie SafeNet Trusted Access firmy Thales zapewnia użytkownikom łatwy dostęp do usług przetwarzania w chmurze, usprawnia uwierzytelnianie i zarządzanie dostępem oraz eliminuje wiele problemów związanych z zarządzaniem hasłami na poziomie przedsiębiorstwa i użytkownika końcowego.

„Rozwiązania do wieloelementowej ochrony tożsamości pozwalają uporządkować nawet najbardziej chaotyczne środowiska. Są dostępne w różnych formach, od najprostszych do bardzo złożonych”powiedział Jay Bretzmann z IDC, dyrektor ds. programów w dziale badań nad cyberbezpieczeństwem. „Dla użytkowników najlepszą opcją jest zakup tylko tych funkcji, które są im aktualnie potrzebne, z możliwością wdrożenia w przyszłości rozwiązań bezhasłowych i środowiska sieciowego opartego na modelu «zero zaufania»”. Thales jest dobrym wyborem dla przedsiębiorstw chcących korzystać z wielu rozwiązań do uwierzytelniania, takich jak zaawansowane technologie biometryczne i coraz bardziej złożone rozwiązania do analizy danych użytkowników, zarówno kontekstowej, jak i opartej na sztucznej inteligencji”.

„W związku z nowymi sposobami i trybami pracy duże przedsiębiorstwa muszą obsługiwać wiele metod uwierzytelniania w odniesieniu do różnych rodzajów użytkowników. Uniwersalne technologie już nie wystarczają. W swojej kompleksowej ofercie rozwiązań do zarządzania dostępem Thales łączy różne nowoczesne metody uwierzytelniania użytkowników. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą łatwo rozszerzać zakres technologii uwierzytelniania stosownie do swoich potrzeb” ― powiedział Francois Lasnier, wiceprezes ds. rozwiązań do zarządzania dostępem w firmie Thales. „IDC uznał nas za lidera w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań do uwierzytelniania i ochrony tożsamości. To duże wyróżnienie, które potwierdza silną pozycję naszej oferty na rynku. Thales dokłada wszelkich starań, aby spełniać coraz większe wymagania klientów w zakresie bezpieczeństwa dostępu”.

Firma Thales została zaliczona do kategorii liderów dzięki szerokiej gamie produktów fizycznych i cyfrowych oferowanych przez dział tożsamości cyfrowej i bezpieczeństwa, który obejmuje jednostki organizacyjne odpowiedzialne za ochronę chmury, licencje oraz usługi bankowe i płatnicze.

Fragment raportu można pobrać tutaj: IDC MarketScape: Worldwide Advanced Authentication for Identity Security 2021 Vendor Assessment.

Informacje o raporcie IDC MarketScape

Celem modelu oceny producentów stosowanego w raportach IDC MarketScape jest przegląd zdolności konkurencyjnej dostawców rozwiązań teleinformatycznych działających na danym rynku. Zastosowano w nim rygorystyczną metodykę opartą zarówno na kryteriach ilościowych, jak i jakościowych. Model ten pozwala przedstawić pozycję każdego dostawcy na danym rynku na jednym schemacie graficznym. DC MarketScape zapewnia przejrzystą platformę, na której można efektywnie porównywać dostawców rozwiązań telekomunikacyjnych i teleinformatycznych z uwzględnieniem ofert, możliwości i strategii w zakresie produktów i usług oraz czynników decydujących o sukcesie na rynku obecnie i w przyszłości. Model umożliwia ponadto nabywcom technologii dokonanie kompleksowej oceny mocnych i słabych stron obecnych oraz potencjalnych dostawców.